AndrewH3

Members
  • Публикаций

    1 679
  • Зарегистрирован

  • Посещение

  • Days Won

    16

AndrewH3 last won the day on July 31

AndrewH3 had the most liked content!

Репутация

99 Хороший

Информация о AndrewH3

  • Звание
    Unreal
  • День рождения 06.01.1980

Информация

  • Машина
    Countryman JCW (F60)
  • Пол
    Минёр
  • Город
    Москва
  • Интересы
    Семья, собаки, активный отдых.

Посетители профиля

6 599 просмотров профиля
  1. зима близко. не теряйте шанс купить хороший комплект по цене б.у. резины. с новыми курсами к сезону такие покрышки новые будут по 20000 за штуку.
  2. погодите, это колодки у дилера с работой что-то? смотрю на S All4 стоят 6-7 тыс колодки в bmwcats на JCW от 16 тыс
  3. цена почти, как на JCW.
  4. наверное оригинал лучше. а сколько стоит оригинал?
  5. в качестве точки в обсуждении полного привода вот статься про полный привод 2 Active Tourer, который построен на той же платформе, что и f60. там доходчиво описаны изменения https://motor.ru/testdrives/newbmwxdrive.htm
  6. еще немного на английском http://www.motoringfile.com/2016/06/14/the-2017-countryman-is-almost-here/
  7. Вот что я нарыл про F60 All4: MINI has also revised the new ALL4 all-wheel drive system. It now consists of a power take-off unit integrated in the front axle differential, a prop shaft leading to the rear axle and a hang-on clutch that ensures precisely measured transmission of the drive torque to the rear wheels. The system’s electronic control is connected to the Dynamic Stability Control system (DSC), so it detects any need to adapt power early on. https://www.bmwblog.com/2016/10/25/world-premiere-the-new-2017-mini-countryman/ иными словами отбор мощности назад теперь осуществляется прямо в переднем дифе. соответственно в принципе можно отобрать до 100%.
  8. может диф в раздатке? я не помню уже.
  9. могу ошибаться. но коробка отбора мощности это тупо прокладка между дифом и полуосью. грубо через раздатку насквозь идет вал, на нем зубчатая шестерня, которая передает момент/крутит другую шестерню, которая стоит под 90 градусов и вращает кардан. кардан крутится всегда вместе с передними колесами. через раздатку и ее вал транзитом момент идет на полуось.
  10. а вот про муфту, как в F60 Haldex® Haldex AWD systems are based on a central coupling device with a wet multi-disc clutch. They are manufactured by Haldex Traction AB group, currently owned by BorgWarner. Haldex systems are usually used as rear axle limited-slip differential. Image: Cadillac SRX all-wheel drive (AWD) with Haldex electronic limited-slip differential Credit: Cadillac The Haldex limited-slip differential is controlled by an electronic control module (ECM). Through the multi-disc clutch position (open, closed, slipping), the vehicle can be operated as a FWD vehicle or AWD vehicle. The torque split between the front and rear axles is variable, depending on the clutch position. The system is controlled through an electro-hydraulic actuation system. Haldex AWD systems are widely used in automotive industry, for example in the vehicles: Audi Q3, Skoda Octavia 4×4, VW Tiguan, SEAT Alhambra 4, Lamborghini Aventador LP 700-4, Bugatti Chiron, Volvo V60 AWD, Volvo XC90 AWD, Ford Kuga, Land Rover Range Rover Evoque, Opel Insignia, Buick Lacrosse, Cadillac SRX, etc. источник https://x-engineer.org/automotive-engineering/drivetrain/awd-technologies/types-four-wheel-drive-4wd-all-wheel-drive-awd-systems/ заметьте, все это гуглится спокойно и не нужно кого-либо оскорблять для доказательства своей правоты)))
  11. еще нарыл инфу про муфту на R60 EMCD AWD systems EMCD comes from Electro-Magnetic Control Device. It consists wet multi-disc clutch controlled by an electro-magnetic actuator. The EMCD system is manufactured by GKN Driveline. It is acting as a limited-slip central differential, controlled by an electronic control module (ECM). Image: GKN Electro-Magnetic Control Device (EMCD) Credit: GKN The vehicles equipped with an EMCD are working in nominal mode as a FWD vehicles. The AWD capability is “on-demand” depending on the vehicle and road conditions. The driver has the option to completely lock the clutch, for permanent AWD capability, but in AUTO mode the ECM takes the decision